Aktualno

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

Luka Koper načrtuje logistični center v Prekmurju

Zaradi vse večjega obsega pretovora, zahtev trga in potrebe po zmanjševanju logističnih stroškov so se v Luki Koper odločili za vzpostavitev mreže kopenskih terminalov v Sloveniji in tujini. Mednarodni logistični in distribucijski center želijo postaviti

V ta namen so včeraj v Beltincih predsednik uprave Luke Koper Robert Časar, minister za okolje in prostor Janez Podobnik, minister za promet Radovan Žerjav ter župana občin Beltinci in Lendava Milan Kerman in Anton Balažek podpisali pismo o nameri za postavitev Regionalnega distribucijskega centra Panonija. Minister za gospodarstvo Andrej Vizjak je pismo podpisal predhodno.

Pismo o nameri so podpisali (z leve): župan občine Beltinci Milan Kerman, minister za promet Radovan Žerjav, predsednik uprave Luke Koper Robert Časar, minister za okolje in prostor Janez Podobnik in župan občine Lendava Anton Balažek.

"Stičišče železniške proge in avtoceste, kar je edini tak primer v državi, ter bližina državnih mej sta za nas poglavitna razloga za to odločitev, saj za Avstrijo in Madžarsko postajamo že prvo pristanišče. Zemljišča so tu še relativno poceni, Prekmurci pa so zanesljivi in pridni ljudje," je o razlogih za vzpostavitev centra povedal Časar. Tu se bo izvajala tudi mikrologistika, in ne zgolj pretovor, torej odpiranje blaga in nadaljnje ravnanje s tem blagom, na primer etiketiranje, zlaganje, likanje in ostalo.

Kopenski terminal v občini Beltinci bo povezan - tako kot tisti v Sežani, ki ga Luka Koper razvija od lani - s V. evropskim prometnim koridorjem, ki v Sloveniji poteka od Kopra do Lendave. Izhodiščna točka zanj bo stari Lekov obrat v Lipovcih, obsegal bo 60 hektarjev, na katerih bodo odprte in zaprte skladiščne površine - gradili jih bodo postopoma glede na potrebe partnerjev, dva industrijska tira, parkirišča za tovornjake, servisne delavnice in upravni prostori. Za nakup zemljišč in postavitev potrebne infrastrukture bo Luka Koper namenila predvidoma 20 milijonov evrov. Letno naj bi tam pretovorili 30 tisoč zabojnikov (600 tisoč ton blaga) oziroma desetino v Luki Koper pretovorjenih kontejnerjev. Začetek gradnje načrtujejo v drugi polovici prihodnjega leta, podpis ministrov pa naj bi bil zagotovilo, da pri pridobivanju dovoljenj ne bo težav.

V Lendavi bo dislocirana enota Panonije, pogoj za začetek njene gradnje je izgradnja železniške povezave. Kot je povedal Žerjav, potekajo intenzivni pogovori z madžarsko stranjo. "To je namreč prvi pogoj za podpis sporazuma, da bi drugi tir, ki se bo gradil, obrnili proti Lendavi. Sem optimist, signali, ki prihajajo iz Madžarske, so pozitivni. Želim si, da bi v času slovenskega predsedovanja EU to zadevo zaprli," je povedal Žerjav. Čeprav ima projekt Panonija za Prekmurje tudi socialni pomen, saj bo prinesel nova delovna mesta - v začetnem obdobju okrog 200, kasneje še dodatnih 100 - je za Luko Koper odločitev o njegovi uresničitvi predvsem gospodarska, je poudaril Časar.

Nataša Gider

Vir: Večer